دانستنی های کاربردی

متداول ترین اکسسوری زنانه چیست و چه کاربردی دارد؟

متداول ترین اکسسوری زنانه

در دنیای مد و فشن، اکسسوری‌های زنانه بیش از یک وسیله تزئینی هستند؛ آنها ابزاری برای بیان شخصیت، سبک زندگی و حتی احساسات زنان به شمار می‌روند. از یک دستبند ساده تا کیف‌های مجلل و عینک‌های آفتابی شیک، هر کدام نقشی مهم در تکمیل استایل و ظاهر زنان ایفا می‌کنند.

این اکسسوری‌ها نه تنها به یک لباس جذابیت بیشتری می‌بخشند، بلکه به عنوان نشانه‌های قدرت، اعتماد به نفس و سلیقه منحصربه‌فرد نیز شناخته می‌شوند. با توجه به اهمیت روزافزون جزئیات در استایل روزانه، اکسسوری‌ها به یکی از بخش‌های غیرقابل چشم‌پوشی در مد زنانه تبدیل شده‌اند، که می‌توانند تمام نگاه‌ها را به خود جلب کنند و داستانی متفاوت از هر زن روایت کنند.

اکسسوری رایج برای خانم ها چیست؟

برای اینکه بدانید انواع اکسسوری های زنانه چیست، در اینجا 9 اکسسوری رایج و پرکاربرد برای خانم ها آورده شده است:

1- ست و نیم ست جواهرات

سرویس زیورآلات لوکس و خاص را می توان در دسته اکسسوری های لوکس قرار داد. برای تکمیل ظاهر خود می توانید از انواع طلا، نقره یا حتی صرافی استفاده کنید. بهتر است در مراسم رسمی از خدمات لوکس با لباس های رسمی استفاده کنید. نیمکت های ظریف را برای مجالس خانوادگی و شام کنار بگذارید.

2- عینک آفتابی

عینک آفتابی قبل از هر چیز برای حفظ سلامت چشم ضروری است. پس از آن در صورت انتخاب صحیح می تواند یک استایل ساده را به استایلی شیک و چشمگیر تبدیل کند. حتی اگر تیپ ساده ای داشته باشید، می توانید با یک عینک آفتابی خاص که طرح یا رنگ منحصر به فردی دارد، همه نگاه ها را به خود جلب کنید.

3- شال و روسری

اگر از لباس های ساده و ساده استفاده می کنید می توانید با روسری و شال رنگی به استایل خود روح تازه ای ببخشید. در انتخاب روسری و شال باید همیشه به نوع الیاف متناسب با فصل و سایر اجزای استایل خود توجه کنید.

4- انواع کیف

از کیف های دستی گرفته تا کیف های دستی، کوله پشتی، کوله پشتی و موارد دیگر. از جمله اکسسوری های زنانه هستند که بر اساس استایل فردی انتخاب می شوند.

5- ساعت مچی

ساعت مچی یکی دیگر از اکسسوری های زنانه است. تنوع در ساعت های زنانه بسیار زیاد است و باید دقت داشته باشید که از مدلی متناسب با استایل خود استفاده کنید. مثلا پوشیدن ساعت اسپرت با لباس شب و رسمی چندان مناسب نیست. انواع مدل ساعت های زنانه را اینجا مشاهده کنید.

پس سعی کنید چندین مدل ساعت داشته باشید و با توجه به فصل، استایل، لباس و … از ساعت مناسب استفاده کنید. ساعت های بند چرمی برای استایل اسپرت و زمستانی بسیار مناسب هستند و ساعت های بند فلزی بیشتر برای یک مجلس رسمی و کاری مناسب هستند.

ویژگی های بهترین ساعت های مچی زنانه را اینجا بخوانید.

ساعت مچی زنانه

6- انواع کفش

کفش های زنانه انواع مختلفی دارند، از کفش های پاشنه بلند گرفته تا عروسکی و کفش های تخت و صندل. همه مدل های کفش در دسته اکسسوری های زنانه قرار می گیرند که همیشه باید بر اساس لباس انتخاب و پوشیده شوند.

7- تزیینات مو

زیور آلات مو شامل ناودانی، سنجاق سر، هدبند، هدبند و سنجاق سر است. هر کدام از این اقلام در هر نوع و با هر طرحی می توانند به نوعی اکسسوری زنانه به حساب آیند.

8- انواع جوراب

جوراب ابریشمی، جوراب نخی، جوراب ساق بلند، جوراب شلواری و تمامی مدل های جوراب نوعی اکسسوری لباس هستند.

9- انواع زیورآلات

انگشتر، گردنبند، دستبند، گردنبند، گوشواره، سنجاق سینه، شکلات، پیرسینگ و آویز و دستبند از دیگر اکسسوری های زنانه است. در انتخاب زیورآلات باید به نوع پوشش و رسمی یا غیر رسمی بودن لباستان توجه کنید. به عنوان مثال، هرگز نباید یک گوشواره چوبی را با یک لباس شب گلدوزی شده ست کنید. بدون شک بهترین گزینه برای چنین تیپی زیورآلات براق و ظریف است. برعکس، اگر سبک هنری یا بوهو دارید، سعی نکنید از طلا و جواهرات ظریف استفاده کنید زیرا ترکیب خوبی با لباس های گشاد و راحت شما ایجاد نمی کند.

متداول ترین زیورآلات که به عنوان اکسسوری زنانه کاربرد دارد؟

گوشواره

گوشواره یکی از رایج ترین اکسسوری های زنانه است. دلیل آن این است که در انواع مختلف با مواد و طرح های مختلف در بازار موجود است. انواع گوشواره های طلا، نقره و یا بدلیزی را می توانید با هر بودجه و سلیقه ای خریداری و استفاده کنید. مهم ترین نکته استفاده از گوشواره های تک بدون گردنبند در انتخاب گوشواره های پررنگ و براق است. این نوع گوشواره ها اغلب بهترین گزینه برای ست کردن با لباس مجلسی هستند زیرا جلوه خاصی به استایل شما می دهند.

گردنبند

یکی از انواع اکسسوری ها گردنبندهایی هستند که در انواع و متریال های مختلف در بازار موجود هستند. هنگام خرید گردنبند، توجه داشته باشید که اگر گردنبند و گردنبند شما با هم هماهنگ نباشند، کل ظاهر شما نامتعادل به نظر می رسد. طول گردنبند را حتما بر اساس یقه لباستان انتخاب کنید. به عنوان مثال، هنگام پوشیدن یقه اسپرت و مردانه، سعی کنید گردنبند خود را اسپرت و ساده نگه دارید.

 دستبند

می توانید از دستبند به عنوان اکسسوری زنانه یا مردانه استفاده کنید. اولین قدم برای خرید اینترنتی دستبند این است که باید اندازه مچ دست خود را بدانید. می توانید از یک متر پارچه، روبان یا حتی یک نخ ساده برای اندازه گیری مچ دست خود استفاده کنید. اساساً پهن ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایینی استخوان مچ دست در کنار کف دست برای اندازه دستبند اندازه گیری می شود. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. هنگام خرید دستبند باید 1.3 سانتی متر دور مچ اضافه کنید تا دستبند طلا در دست تنگ نشود. اگر می خواهید دستبند طلا در دست شما آزاد باشد و حرکت زیادی داشته باشد، بهتر است حدود 2.5 سانتی متر به مچ دست اضافه کنید نه 1.3 سانتی متر.

حلقه

انگشتر یکی از رایج ترین اکسسوری های زنانه و مردانه در صنعت جواهرسازی است. جنس و مدل انگشتر باید بر اساس سبک و موقعیتی که در آن حضور دارید انتخاب شود. به عنوان مثال، یک حلقه طلا با الماس در لباس رسمی بپوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *